Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Sebastian Słoniewski: Relacja to słowo klucz

Sebastian Słoniewski, fot. Szymon Kobusiński,...

„Incentive travel jako narzędzie marketingowe wciąż przynosi wymierne korzyści, zarówno dla firmy zlecającej, jak i uczestnika. Incentive wciąż buduje długofalową relację między firmą a pracownikiem i wciąż dostarcza przeżyć”. Rozmawiamy z Sebastianem Słoniewskim nagrodzonym MP Power Awards® 2018.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia twoich doświadczeń, obserwacji rynku, współpracy z różnymi klientami, markami i firmami, mają narzędzia z zakresu incentive travel?

 

Sebastian Słoniewski: Pamiętam, jak na spotkaniu założycielskim SOIT, w 2009 roku ktoś zadał pytanie: „jak najprościej zdefiniować narzędzie z zakresu incentive travel?”. Padła następująca odpowiedź: „zrobiono badania sparwdzające, czy klient korporacyjny wolałby dostać w postaci premii, telewizor kolorowy czy wyjazd motywacyjny. 99 proc. ankietowanych osób wskazało wyjazd. Mija 10 lat i nic się w tej materii nie zmieniło. Incentive travel jako narzędzie marketingowe wciąż przynosi wymierne korzyści zarówno dla firmy zlecającej, jak i uczestnika. Incentive wciąż kreuje emocje, których nie znajdziemy na półkach w supermarkecie, wciąż buduje długofalową relację między firmą a pracownikiem i wciąż dostarcza przeżyć. Branża się rozwija i rozwijać się będzie. Przed nami duże wyzwania, bo klient jest bardziej świadomy i bardziej wymagający, ale my również ciężko pracowaliśmy nad rozwojem całej branży. Dzięki zdobytemu doświadczeniu postaramy się sprostać tym wyzwaniom.  

MP
: Jak postrzegasz współpracę w branży, jaki jest Twój preferowany model takiej współpracy? Zarówno z perspektywy agencja – klient, jak i agencja – podwykonawcy?

SS: Pytanie brzmi, czy jest coś takiego jak model współpracy? Moim zdaniem, jeżeli jesteś solidny, wiarygodny i rzetelny, jeżeli to, co stworzyłeś w ofercie, obroniłeś podczas spotkania, a następnie znalazło to odzwierciedlenie podczas realizacji, to właśnie zbudowałeś trwałą relację. Relacja to słowo klucz! W naszej branży najsprawniejsze agencje wygrywają nie dzięki najlepszej cenie czy znajomości kierunku. To oczywiście pomaga, ale wygrywają, bo mają wyrobioną markę i zbudowane relacje. Jeżeli masz partnerskie „stosunki” w naszej branży, to nawet drobna wpadka nie wykluczy cię z następnych projektów. To samo tyczy się podwykonawców – jeżeli masz solidnego partnera po drugiej stronie to „briefujesz” go dopiero gdy wiesz, że grupa się zrealizuje w 100 proc. OBP ma takich partnerów w Gruzji, Japonii, Hiszpanii, Brazylii, Rosji, Chinach, USA czy Wietnamie. Od przynajmniej pięciu lat taki „model” przynosi wymierne efekty. Oczywiście wszystko jest zbudowane na czynniku ludzkim. Jeżeli pracujesz z ludźmi, którym ufasz, i oni ufają tobie, to prędzej czy później przyniesie to wymierny efekt.

MP: Co według Ciebie oznacza pojęcie „etyka w branży”, jakie są kluczowe wyznaczniki, którymi Ty się kierujesz, a jakie problemy dostrzegasz?

SS: Myślę, że w moim przypadku odpowiedź jest niezwykle prosta, trzeba postępować zgodnie z własnym sumieniem. Etyki nie da się wyuczyć czy nabyć, postępujesz etycznie, masz szacunek w branży, nosisz głowę wysoko i każdemu możesz spojrzeć w oczy. Sam często się zastanawiam, czy słowo „etyka” nie jest najbardziej obłudną frazą w naszej branży. Osobiście uważam, że każdy powinien zacząć od siebie, zanim zacznie dawać rady innym. Od początku istnienia OBP nie było przypadku, abym zatrudnił kogokolwiek z branży czy podkupił pracownika. Stawiam na młodych ludzi którzy dzięki własnej osobowości, a nie doświadczeniu zdobytym w konkurencji, chcą się rozwijać. Niestety w naszym środowisku pewnych sytuacji nie unikniesz i nawet wewnątrz SOIT-u mamy sytuacje sporne. Etyczne problemy w naszej branży od lat są te same, podkupowanie pracowników, wynoszenie projektów, zaniżanie marży poniżej rynku itd., przy czym mam wrażenie, że od jakiegoś czasu etyka w branży jest trendy i mam nadzieję, że trendy pozostanie.

MP: Aktywnie działasz w Stowarzyszeniu Organizatorów Incentive Travel, jesteś prezesem zarządu organizacji. Na jakich działaniach się skupiasz, jakie wyzwania widzisz przed branżą?

SS: W tym roku obchodzimy 10-lecie SOIT-u, moja firma w lutym obchodziła swoje 20-lecie, ostatnie lata były naprawdę dobre dla całej branży. W OBP co roku osiągamy przyzwoite wyniki i nic tylko się cieszyć. Niestety rzeczywistość już taka różowa nie jest. Nasza branża incentive nie ma stałego produktu i jest oparta na aktywności, kreatywności szefów i pracowników. Niestety nie ma czasu na świętowanie czy liczenie zysków, bo wystarczy trzy miesiące przestoju i nakręca się spirala zobowiązań czy kosztów. Musimy być aktywni cały czas. W branży to widać - każdy prezes albo właściciel, który na chwilę odpuści zarządzanie lub zaniedba relacje, zbierze tego negatywne konsekwencje, często nie do uratowania. W SOIT mamy liderów rynku i gołym okiem widać, że firmy, które pozostały na poziomie „średnim” tj. w przedziale 10-16 mln obrotów mają najzdrowsze finanse. To oznacza, że nasza branża musi pozostać elitarna, unikalna, musi mieć trwałą jakość. Z drugiej strony bardzo mi się podoba, jak ludzie w naszej branży osiągają sukcesy i szukają nowych wyzwań. Niektórzy łączą branżę incentive z inwestycjami w branżę hotelarską, inni – incentive z technologiami, incentive ze sportem, a niektórzy dzięki wypracowanym kontaktom zamieniają incentive na branżę spożywczą! Nic tylko przyklasnąć. Następny zarząd SOIT-u, który zamierzam aktywnie wspierać, stanie przed nie lada wyzwaniem – stworzeniem strategii rozwoju branży na przyszłe lata. Mam nadzieję, że w tej strategii znajdzie się też miejsce na platformę szerszego porozumienia z cała branżą, w której SOIT będzie wyznaczał trend i pozostanie liderem rynku.


 Wideoportret autorstwa Szymona Kobusińskiego, Studio Bank


Sebastian Słoniewski, CEO agencji OBP Incentive & Sport Travel, nagrodzony w MP Power Awards® w kategorii Meeting planner – agencja incentive
OBP Incentive & Sport Travel, agencja prowadzona przez Sebastiana Słoniewskiego, powstała w 1999 roku, jako firma obsługująca ruch olimpijski i specjalizująca się w organizacji światowych wydarzeń sportowych w Polsce. W 2004 roku przeszła transformację i ukierunkowała się na podróże typu incentive oraz wyjazdy na światowe wydarzenia sportowe. 2018 rok był rekordowym rokiem w historii OBP. – Uzyskaliśmy najlepszy wynik finansowy oraz wypracowaliśmy najlepszą w historii rentowność, a nasze wyniki i osiągniecia zostały uzyskane tylko i wyłącznie na wyjazdach typu incentive – podkreśla Sebastian Słoniewski. – Każdy wyjazd traktujemy indywidualnie, uwzględniając różne oczekiwania klientów. W naszej ofercie można znaleźć nurkowanie z rekinami w RPA, rafting po rzece Mtkwari w Gruzji, wyprawę na Syberię koleją Transsyberyjską czy trekking w Kirgistanie. Nasza firma jako pierwsza w Polsce podpisała profesjonalną umowę z FC Barceloną na sprzedaż biletów/wyjazdów na mecze tego klubu, następnie ten sam krok uczyniliśmy z Arsenalem FC, Chelsea FC oraz Manchesterem United – podkreśla.
OBP to także członek założyciel SOIT, a Sebastian Słoniewski drugą kadencję pełni funkcję prezesa zarządu organizacji.

Zdaniem Jury MP Power Awards®
Sebastian Słoniewski kieruje agencją incentive OBP. Kontynuuje w ten sposób turystyczne tradycje rodzinne. Jego firma jest liderem wyjazdów na wydarzenia sportowe, w szczególności na mecze piłkarskie. Jego agencja jako jedyna w tej części Europy podpisała w 2009 r. umowę partnerską z klubem FC Barcelona. Sebastian drugą kadencję pełni funkcję prezesa Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel. Dzięki niemu każdy członek SOIT czuje się ważną częścią drużyny. W życiu Sebastiana czuć ducha sportu: lubi współzawodnictwo, nowe wyzwania, gra zespołowo i kieruje się zasadami fair play.
Łukasz Adamowicz, wiceprezes zarządu, Businessman Fun Club

 

 

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards® jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.

06 lis 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.