Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Żanetta Sass-Gustkiewicz: Cały czas pracujemy nad wizerunkiem Polski

Żanetta Sass-Gustkiewicz, fot. Szymon Kobusiński,...

Wyzwaniem stojącym przed naszą branżą jest skuteczny lobbing na rzecz zwiększenia budżetu na promocję Polski jako destynacji w przemyśle spotkań, co skutkowałoby zwiększonym zainteresowaniem Polską jako atrakcyjnym miejscem spotkań i wzrostem liczby eventów. Rozmawiamy z Żanettą Sass-Gustkiewicz, managing partner, Intercrac DMC nagrodzoną MP Power Awards® 2018.

 


MeetingPlanner.pl: Jak postrzegasz współpracę w branży, jaki jest twój preferowany model takiej współpracy? Zarówno z perspektywy agencja – klient, jak i agencja – podwykonawcy?

Żaneta Sas-Gustkiewicz: Współpracę w naszej branży uważam ogólnie za zadawalającą. Firma nasza jest zresztą świetnym przykładem korzyści wynikających ze współpracy nawet z konkurencją. Nasze dwie siostrzane firmy: Cracow Tours i Symposium Cracoviense zostały przecież stworzone przez dwie konkurujące ze sobą firmy Intercrac i Janpol. To taki przykład koopetycji czyli jednoczesnej współpracy i rywalizacja pomiędzy konkurentami.
Od początku istnienia naszej firmy, kładliśmy ogromny nacisk na dobre, długoterminowe relacje z klientami. W efekcie mamy wśród nich bardzo wielu lojalnych i oddanych partnerów handlowych, rekomendujących Intercrac jako bardzo wiarygodnego i doświadczonego DMC do kolejnych firm.
 

W związku z faktem, iż jesteśmy członkiem kilku międzynarodowych sieci DMC, jedną z istotnych form współpracy, która wpływa na nasz wzrost sprzedaży jest wzajemna rekomendacja. Sprawdza się to rewelacyjnie we współpracy pomiędzy DMC z różnych krajów, skupionych w tej samej organizacji. Ponieważ wiem, w jaki sposób pracują moi koledzy, właściciele DMC w innych krajów, mogę uczciwie ich polecać moim klientom, co oczywiście funkcjonuje również w drugą stronę. Takie wzajemne napędzanie sobie klientów jest ogromną wartością członkostwa w tego rodzaju „DMC networks”. Oczywiście jako członkowie takich organizacji mamy też możliwość wymiany wiedzy i doświadczeń.
Bardzo pozytywna formą współpracy jest stowarzyszenie branżowe, do którego należymy, a mianowicie MPI. Wiadomym jest, iż członkostwo w MPI oraz ogólnie w tego rodzaju organizacjach jest bardzo korzystne, chociażby ze względu na to, że jako zrzeszone firmy możemy łatwiej realizować wspólne inicjatywy na rzecz naszej branży czy walczyć o uchwalenie prawa korzystniejszego dla branży.

MP: Co według Ciebie oznacza pojęcie „etyka w branży”, jakie są kluczowe wyznaczniki, którymi Ty się kierujesz, a jakie problemy dostrzegasz?

ŻSG: Pojęcie etyki w branży jest prawdę mówiąc trudne do zdefiniowania w ostatnich latach. Etyka biznesu to krótko mówiąc normy i zasady określające właściwe zachowania i działania w naszej działalności. Problem polega na tym jednakże, iż istnieje w naszej branży ogromna dowolności w interpretacji, co znaczy „właściwe zachowanie”, a chęć zwiększenia zysku sprawia, iż normy się nieco rozmywają. Ogromna liczba powstających nowych firm, niemających ani odpowiedniego doświadczenia, ani kompetencji zaburza wypracowane przez lata zasady i normy. Bezpardonowe stosowanie cen dumpingowych, oferowanie zbyt liberalnych warunków kontraktu czy płatności psują rynek.

Etyka w biznesie była i jest dla mnie bardzo istotna. To wartość, która wpłynęła na model obowiązujący w naszej firmie i polegający na tym, że nigdy nie pomijamy naszych kontrahentów, czyli zagranicznych agencji eventowych i incentive hous-ow, kontaktując się bezpośrednio z klientem korporacyjnym. I tego samego oczekujemy od naszych klientów, to znaczy, aby nie eliminowali nas, rezerwując serwisy, świadczenia bezpośrednio u naszych dostawców. Uważam, iż taki model współpracy jest kluczowy i zgodny z etyką, która powinna obowiązywać w naszej branży.
To samo dotyczy naszych krajowych podwykonawców, którzy pracując z nami od lat, wiedzą, że nie powinni podejmować bezpośrednio działań handlowych skierowanych do naszych klientów.

MP: Jesteś zaangażowana w działania na rzecz promocji Polski jako destynacji spotkań. Jakie stoją wyzwania przed branżą właśnie w tym aspekcie?

ŻSG: Podsumowując moje wieloletnie działania promocyjne Polski, muszę przyznać, iż wciąż pozostaje to dużym wyzwaniem, aby zmienić wizerunek naszego kraju na wielu rynkach. Niestety w pamięci wielu narodów/ rynków, wciąż funkcjonuje obraz Polski sprzed lat. Kojarzy się często z „old school”. Wiele wysiłku kosztuje obalanie stereotypów, które wciąż funkcjonują.
Przez te wszystkie lata, uczestnicząc w międzynarodowych targach, workshopach, prezentacjach i sales calls-ach itd. w wielu przypadkach musiałam pełnić rolę instytucji promującej Polskę jako destynację spotkań, zamiast skupić się na promocji naszej firmy i naszych produktów. Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, iż jest to naturalne, aczkolwiek odbiegające od modelu sprzedaży w większości innych krajów, gdzie DMC skupiają się na promocji swojego produktu, a ośrodki narodowe na ogólnej promocji walorów i atrakcji kraju. Niestety wszyscy wiemy, jak niski jest w naszym kraju budżet przeznaczony na promocję. W mojej opinii największym wyzwaniem stojącym przed naszą branżą w tym aspekcie jest skuteczny lobbing na rzecz zwiększenia budżetu na promocję Polski jako destynacji w przemyśle spotkań, co skutkowałoby zwiększonym zainteresowaniem Polską jako atrakcyjnym miejscem spotkań i wzrostem liczby eventów, konferencji i podróży incentive do naszego kraju.


Wideoportret autorstwa Szymona Kobusińskiego, Studio Bank

 

Żanetta Sass-Gustkiewicz, managing partner, Intercrac DMC, nagrodzona MP Power Award® 2018 w kategorii Meeting planner – DMC/PCO
Pracę w firmie Intercrac rozpoczęła od stażu w trakcie studiów w 1992 roku (ukończyła turystykę i rekreację na AWF, studiowała też w Wyższej Szkole Biznesu we Francji), a po sześciu latach pracy stała się wspólnikiem firmy. Rozwinęła dział MICE, a jako dyrektor handlowy przyczyniła się do międzynarodowego rozwoju firmy, która jako DMC obecnie posiada przedstawicielstwa handlowe w wielu krajach na świecie. Zrealizowała szereg eventów, konferencji i podróży incentive dla najbardziej wymagających klientów.
Żanetta Sass-Gustkiewicz w 2017 roku uhonorowana została odznaką „Honoris Gratia” przyznaną przez Prezydenta Miasta Krakowa za całokształt wysiłków w promocję miasta na arenie międzynarodowej..

Zdaniem Jury
Żanetta Sass-Gustkiewicz niesamowita postać, rodowita Krakowianka, która popularyzuje swoje miasto najlepiej jak potrafi, świadczy chociażby o tym przyznane odznaczenie Honoris Gratia, które jest szczególnym uznaniem i podziękowaniem okazanym przez prezydenta Krakowa osobom zasłużonym dla miasta. Osoba bardzo doświadczona i zaangażowana w realizację eventów, konferencji oraz incentives. Pozytywna i energiczna kobieta, która promuje nie tylko ukochany Kraków, ale i Polskę na arenie międzynarodowej…Jednym słowem ma Power!
Agnieszka Pieńkowska, kierownik Biura Zarządu, Fiege

 

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards® jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.

23 lis 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.