Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Anna Olszyńska: Energię czerpię ze współpracy z ludźmi… czyli dzień z dyrektorem obiektu

Anna Olszyńska, dyrektorka generalna Vienna House...
Vienna House Andel’s Lodz

Lubię pracować z ludźmi, którzy optymistycznie patrzą na świat, mają mnóstwo pozytywnej energii, są kreatywni i otwarci na nowe wyzwania. Nie boją się podejmować decyzji i biorą na siebie ich konsekwencje…
W cyklu Dzień z dyrektorem obiektu: Anna Olszyńska, dyrektorka generalna Vienna House Andel’s Lodz oraz dyrektorka regionalna Vienna House na Polskę Centralną i Północną.


Mój budzik dzwoni o… o 6:30, aby spokojnie przygotować się do intensywnego dnia.

Energię każdego dnia czerpię z ludzi, którzy mają w sobie niewyczerpane pokłady pozytywnej energii. Są otwarci na innych, na nowe. Chcą działać i nie narzekają, a jednocześnie szukają nowych dróg prowadzących do celu. Poza tym energii dodają mi również ciekawe projekty i drobne sukcesy.
Śniadanie… od kilku lat zawsze przed rozpoczęciem pracy. Na słodko lub na słono, ale zawsze zbilansowane i dające wystarczająco energii na kilka przedpołudniowych godzin. Wcześniej moim pierwszym posiłkiem był późny obiad.

Między domem a pracą mam w zasadzie niewiele przestrzeni. Moja praca, czyli hotel, jest również moim domem. W nim pracuję i mieszkam, a na wolne weekendy uciekam do mieszkania poza Łodzią, które jest miejscem wyciszenia i relaksu.

W drodze do pracy chodzę po „wielkim domu”, jakim jest hotel, witam się z domownikami, gośćmi i sprawdzam, czy jest on gotów do przyjęcia nowych gości.

Pracę rozpoczynam przed 9:00.

Pracę rozpoczynam od filiżanki kawy i porannego spotkania z kadrą zarządzającą poszczególnych działów hotelu. Wymieniamy się informacjami o tym, co się wydarzyło poprzedniego dnia i co czeka nas w najbliższej przyszłości. Planujemy działania.

Planując dzień, zawsze zaczynam od sprawdzenia kalendarza i skrzynki pocztowej. W moim zawodzie dzień jestem bardzo dynamiczny i nie zawsze to, co zostało zaplanowane, zostanie wykonane. Zawsze muszę być przygotowana na nagłe sytuacje czy niezaplanowane spotkania.

Mój grafik to
Przykładowo wygląda tak:

  • 9:00 – 9:15: spotkanie operacyjne – odprawa z kierownikami działów
  • 10:30 – 11:00: spotkanie marketingowe podsumowujące zrealizowane akcje promocyjne i omówienie planowanych działań na kolejny miesiąc
  • 12:30 – 13:30: rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem na stanowisko kierownika restauracji
  • 14:00 – 15:00: obiad z nowo zatrudnionymi pracownikami
  • 16:30 – 17:15: spotkanie z partnerami kolacji charytatywnej „Przyjaciele Gotują” - wydarzenia organizowanego przez Stowarzyszenie „Przyjaciele Świata” we współpracy z Vienna House Andel’s Lodz.
  • 19:00: kolacja z francuską dziennikarką Dominique Savidan


Na moim biurku jest… zawsze dużo dokumentów, notes i niezliczone ilości czystych kartek, gdyż jestem tradycjonalistką i każdy pomysł, myśl czy liczbę lubię zapisać na kartce.

Urządzenie, z którym się nie rozstaję to smartfon, który jest znakiem czasu i w dzisiejszych czasach nieodzownym atrybutem naszej pracy.

Mapa poruszania się po moim obiekcie byłaby dość obszerna, jak nasza Polska. Poprzecinana wieloma, nieregularnymi ścieżkami. Ukazująca chaotyczną rozetę. Zdarzają się dni, w których pokonuję do 13 000 kroków, co przekłada się na 6,5 km spacer.

Lubię pracować z ludźmi, którzy optymistycznie patrzą na świat, mają mnóstwo pozytywnej energii, są kreatywni i otwarci na nowe wyzwania. Nie boją się podejmować decyzji i biorą na siebie ich konsekwencje. Przychodzą do mnie z konkretnymi propozycjami i rozwiązaniami, a nie czekają aż im je podam. Są przedsiębiorczy i przejmują inicjatywę, a nie marnują czasu na niepotrzebne dyskusje czy plotki.

Problemy rozwiązuję, sięgając głęboko do mojego doświadczenia, intuicji, a także rozmawiając z innymi doświadczonymi kolegami.

Najważniejsze w zarządzaniu jest planowanie, dyscyplina, egzekucja, stanowczość, ale i otwartość na dialog i informację zwrotną. Gotowość do podejmowania decyzji pod presją czasu i niesprzyjających okoliczności. Zdolność do patrzenia daleko w przód i odwaga do podejmowania ryzykownych działań.

Pracę kończę o… trudno określić, o której kończę pracę, gdyż ja jej nigdy nie kończę. Moja praca to pasja, a pasji nie rozpoczyna się i nie kończy o konkretnej godzinie. Pasja to styl życia.

Po pracy czas wypełnia mi… w moim zawodzie praca często przenika się z życiem prywatnym, a - jak już wspomniałam - moja praca to moja pasja i dla mnie nie ma czegoś takiego jak „czas po pracy”. Kiedy mam wolne, wypełniam go sportem i skupiam się na sobie.

Zanim pójdę spać… dziękuję za to, co mogłam doświadczyć danego dnia. Za dobrych ludzi i za tych, którzy wzbogacili mnie o nowe, nie zawsze pozytywne doświadczenie. Dziękuję za wszystkie drobne przyjemności. Staram się również coś przeczytać - choćby kilka stron książki.

Anna Olszyńska od początku swojej kariery zawodowej związana z branżą hotelarską i siecią Vienna House. Zaczynała na stanowisku recepcjonistki w Amber Baltic Międzyzdroje w 1993 r. i konsekwentnie pięła się po szczeblach kariery w hotelu. W 2003 r. została dyrektor generalną hotelu Amber Baltic Międzyzdroje, a następnie hotelu Jan III Sobieski w Warszawie. W 2009 r. otwierała jako general manager Vienna House Andel’s Lodz, którym zarządza do dnia dzisiejszego. W 2014 r. objęła również stanowisko dyrektora regionalnego Vienna House na Polskę Centralną i Północną. Była odpowiedzialna za otwarcie Vienna House Mokotow Warsaw w 2019 r. W 2015 oraz 2019 zdobyła tytuł „Hotelarz Roku” w kategorii Dyrektor Generalny Hotelu Sieciowego.

 

Vienna House Andel’s Lodz to hotel biznesowo-konferencyjny, zlokalizowany w zrewitalizowanym budynku XIX-wiecznej przędzalni Izraela Poznańskiego. Stanowi niepowtarzalne połączenie historycznego budynku z nowoczesnymi trendami w wystroju wnętrz. Wyjątkowy charakter nadaje mu stała kolekcja sztuki Andel’s Art Collection.
Hotel oferuje 277 pokoi i apartamentów oraz centrum konferencyjne z 16 salami i największą w mieście Salą Balową o powierzchni 1300 mkw. Restauracja Delight i Oscar’s Bar oferują menu kuchni fusion opartej na regionalnych produktach. Na najwyższym piętrze hotelu znajduje się Centrum Spa i Fitness skySPAce, z przeszklonym basenem z widokiem na panoramę miasta oraz skyFLY Bar z tarasem widokowym. Hotel zdobył kilkadziesiąt nagród architektonicznych oraz hotelarskich, jak również został uznany za najlepszy unikatowy obiekt eventowy w konkursie MP Power Awards® w 2019 r.

W cyklu Dzień z dyrektorem obiektu... przedstawiamy osoby zarządzające obiektami – hotelami, centrami konferencyjnymi, halami wystawienniczymi, obiektami unikatowymi, w których organizowane są różnego rodzaju wydarzenia.

10 paź 2020
 
średnia ocen:
5.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.