Zakładki jasne 3a

Polecane obiekty

Hotel Polonia Palace

Warszawa (mazowieckie)

Międzynarodowe Centrum...

Kraków (małopolskie)

ICE Kraków Congress Centre

Kraków (małopolskie)

Polecane usługi

Masters Catering

Warszawa (mazowieckie)

Belvedere Catering by Design

Warszawa (mazowieckie)

Z-Factor. Smart Hospitality

Kraków (małopolskie)
A A
Wywiady

Sebastian Herzyk: Eventy budują więź z marką

Sebastian Herzyk, fot. Szymon Kobusiński, Studio...

„Bardzo ważne jest, aby być autentycznym we wszystkich aspektach organizacji wydarzenia. Odpowiednio dobrane narzędzia, kreatywny przekaz budują więź z firmą, marką”.

Rozmawimy z Sebastianem Herzykiem, event managerem firmy Maspex, nagrodzonym MP Power Awards® 2018.

MeetingPlanner.pl: Jaką wartość z punktu widzenia pana działalności mają narzędzia z zakresu event marketingu? Jakie korzyści wnikają ze stosowania tego rodzaju sposobu komunikacji w relacjach z konsumentami, partnerami biznesowymi czy pracownikami firmy?

Sebastian Herzyk: Organizacja każdego eventu, bez względu na to, czy jest to duże wydarzenie, czy też mała akcja promocyjna, jest zawsze ciekawym doświadczeniem – zarówno dla nas, jak i dla samego konsumenta. My – jako  przedstawiciele firmy, marki mamy okazję spotkać się „face to face” z naszymi konsumentami, poznać ich, po to by lepiej rozumieć ich potrzeby. Z kolei dla naszych konsumentów obecność na takim wydarzeniu to możliwość „dotknięcia” marki, usłyszenia, co marka ma im do przekazania, a co za tym idzie budowanie na przyszłość trwałej, pozytywnej więzi. Dlatego bardzo ważne jest to, aby być autentycznym we wszystkich aspektach organizacji takiego wydarzenia. Odpowiednio dobrane narzędzia, kreatywny przekaz budują więź z firmą, marką. To dla nas jest niezwykle ważne.

MP: Jakie miejsce zajmuje event marketing wśród innych narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej?

SH: Event marketing jest ważną formą uzupełnienia szerszej komunikacji marketingowej. Jest ważny, ale również nie najważniejszy. Event marketing powinien być przedłużeniem i uzupełnieniem podstawowych działań marketingowych. Event powinien być fajnym pretekstem do tworzenia szumu w mediach. W połączeniu z digitalem może być zasięgowy, zaś poprzez przemyślane i ciekawe kreacje buduje autentyczność i relacje z klientem.

MP: Co jest dla pana istotne w konstruowaniu scenariusza wydarzenia? Czy są obecnie, które wpływają i na atrakcyjność, i na efektywność wydarzenia?

SH: Scenariusz powinien być przede wszystkim dopasowany do grupy docelowej. Moim zdaniem nie ma uniwersalnych trendów, które odpowiadałyby wszystkim uczestnikom takiego wydarzenia. W scenariuszu ważne jest zachowanie odpowiedniej proporcji pomiędzy merytoryką, retoryką, a zabawą. Zatrzymanie uwagi widza i jego zaskoczenie np. specjalnie przygotowanymi na potrzebę wydarzenia działaniami artystycznymi. Myślę też, że dla gości tego typu eventów istotna jest również możliwość zobaczenia ważnej dla nich osobistości na żywo, niemal na wyciągnięcie ręki. Tutaj też staramy się zaskakiwać np. znanymi artystami, ale w niestandardowych formach lub specjalnie przygotowanymi projektami na potrzebę eventu.

MP: Jak postrzega pan współpracę z branżą eventową, jaki jest pana preferowany model takiej współpracy? A co za tym idzie, jak określiłby pan rolę partnera, jakim jest agencja eventowa czy incentive travel?

SH: Coraz częściej w firmach tworzone są wyspecjalizowane komórki czy też działy eventowe, realizujące coraz więcej działań samodzielnie, ograniczając tym samym rolę agencji eventowych do pewnego minimum. Taki klient chce wtedy pracować bezpośrednio z producentem wydarzenia, a nie pracownikiem client service agencji, którego rola ogranicza się do organizacji projektu, a nie do jego produkcji. Obecnie coraz więcej mniejszych agencji, łącząc się w konsorcja, jest w stanie rywalizować z dużymi agencjami. Według mnie jest to ciekawy kierunek – duże agencje powinny się przeorganizować strukturalnie i zastanowić się, co mogą zaproponować klientowi, aby to było atrakcyjne, unikatowe i aby klient rzeczywiście chciał zapłacić za taką usługę. Często prościej i efektywniej jest pracować bezpośrednio z wykwalifikowanymi producentami, bez pośrednictwa całej tej „napompowanej” machiny : )

MP: Co jest kluczowe w komunikacji pomiędzy organizatorem wydarzenia reprezentującym właściciela projektu (klienta), a partnerami – dostawcami poszczególnych usług w procesie przygotowania i realizacji wydarzenia?

SH: Kluczowe jest oczywiście wzajemne zaufanie. Można je budować przede wszystkim poprzez wysokie obustronne kompetencje, wzajemne rekomendacje, poszanowanie czasu, uczciwość i szczerość w rozmowach oraz. co może zabrzmi banalnie, ale wzajemne wywiązywanie się z ustalonych terminów :) Istotne jest również to, jak nasz partner radzi sobie w sytuacjach trudnych, wymagających szybkości działania i szukania wielu alternatywnych rozwiązań. To wszystko sprawia, że pracuje się bardzo sprawnie, a zaufanie samo się buduje.

 

Wideoportret autorstwa Szymona Kobusińskiego, Studio Bank


Sebastian Herzyk, event manager, Maspex nagrodzony w MP Power Awards® w kategorii Meeting planner – marketer lub właściciel biznesowy

 

Odpowiada za tworzenie i realizację eventów, akcji promocyjnych, wydarzeń sponsoringowych oraz działań niestandardowych dla takich marek jak Tymbark, Kubuś i Tiger należących do Maspeksu. Do kluczowych projektów roku 2018 należała organizacja stref na festiwalach: Opener, Orange Live oraz Kraków Live Festival, z którymi wiązała się komunikacja mediowa oraz budowa zasięgu poprzez social media, a także Maspex 2018 – konferencja dla 1200 przedstawicieli handlowych oraz kluczowych klientów w MCK w Katowicach. Organizuje też akcje wolontaryjne, chociażby takie jak „Akcja Jabłko od Tymbarku” zrealizowana w 50 miastach Polski. W pracy kieruje się zasadą „niemożliwe nie istnieje – niemożliwe to wymówka”, dlatego realizowane przez niego wydarzenia są niestandardowe i dopracowane.

Zdaniem Jury MP Power Awards®
Jeśli myślisz „think big?”, to dzwonisz do Sebastiana.
Jeśli zastanawiasz się „can we do it?”, to dzwonisz do Sebastiana.
Jeśli chcesz zrobić coś wyjątkowego, życzysz sobie Sebastiana po swojej stronie.
Jeśli chcesz komuś wręczyć „MP Power”, to właśnie Jemu.
Szymon Walkiewicz, partner, Walk

 

Założeniem plebiscytu MP Power 12 w ramach konkursu MP Power Awards® jest wyróżnienie ekspertów i osobistości branży eventowej.

05 paź 2019
 
średnia ocen:
0.0
 
oceń
 
 
 
Meeting Planner Sp. z o.o.
ul. Złota 9/30, 00-019 Warszawa
tel.: 22.378 38 51
 
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.