Co działo się w MeetingPlanner.pl? Podsumowujemy rok 2024

Sylwia Banaszewska (prezeska zarządu) i Magdalena Kondas (redaktorka naczelna): Dziękujemy za bardzo dobry rok wspólnej pracy i wspólnych działań. Przypominamy kluczowe projekty MeetingPlanner.pl w 2024
Na zdjęciu: Sylwia Banaszewska (prezeska zarządu) i Magdalena Kondas (redaktorka naczelna): Dziękujemy za bardzo dobry rok wspólnej pracy i wspólnych działań. Przypominamy kluczowe projekty MeetingPlanner.pl w 2024

Ponad 80 proc. uczestników drugiej edycji MP Impact® – wydarzenia organizowanego przez MeetingPlanner.pl – powiedziało nam, że zamyka rok z optymizmem i entuzjazmem, uznając 2024 za bardzo dobry. Niespełna 20 proc. przedstawicieli branży obecnych na spotkaniu podsumowuje ostatnie 12 miesięcy jako dobry rok, który pozwala ze spokojem patrzeć w przyszłość. Po raz kolejny nastrój branży jest odzwierciedleniem tego, jak podsumowujemy rok w MeetingPlanner.pl.
 
Barometr nastrojów branży badaliśmy także, tradycyjnie już, na początku roku podczas Form Branży Eventowej (10 stycznia 2024). Wśród głównych wyzwań na 2024 publiczność i rozmówcy wskazali konieczność odpowiedzialnego i kreatywnego budowania eventów, a za najważniejsze zjawiska wpływające na zmiany dotyczące organizacji spotkań i wydarzeń uznali ESG i zrównoważony rozwój oraz AI, czyli rozwiązania w oparciu o sztuczną inteligencję.
 
Temat ESG i zrównoważonego rozwoju rzeczywiście podejmowaliśmy w tym roku bardzo często. Przede wszystkim zbadaliśmy wspólnie z agencjami partnerskimi i instytutem badawczym IQS oczekiwania klientów w tym obszarze w odniesieniu do event marketingu. Okazało się, że w perspektywie najbliższych trzech lat (z których rok już właśnie mija) dwie trzecie klientów zlecających organizację eventów będzie oczekiwało od agencji eventowych podawania informacji o śladzie węglowym, a około trzy czwarte będzie w briefach uwzględniało kryteria związane z ESG. To wyniki raportu „Event marketing 23/24”. Dla nas aspekt odpowiedzialnego podejścia do organizacji wydarzeń postrzegany wielowymiarowo, nie tylko w kontekście ekologii, stał się podstawą w budowaniu programu zamykającego rok wydarzenia MP Impact®. Kluczowym słowem i przesłaniem jednocześnie stało się „niemarnowanie” zasobów, czasu, energii, pieniędzy, szans.

Raport „Event marketing 23/24” – oprócz wyraźnej wskazówki poszukiwania rozwiązań w ramach ESG – pokazał też rosnące znaczenie event marketingu. Zdaniem marketerów, event marketing zajmuje trzecią (72 proc.) pozycję w rankingu popularności narzędzi komunikacji marketingowej, a dobrą kondycję podkreśla również bardzo wysoka ocena jego skuteczności. Dobrą kondycję branży z kolei (tak ten rok oceniło 60 proc. uczestników MP Impact®, 30 proc. powiedziało, że kondycja jest na bardzo dobrym poziomie) potwierdza także przeprowadzone w 2024 r. badanie ekonomicznego wpływu branży spotkań i wydarzeń na gospodarkę Polski, którego MeetingPlanner.pl był partnerem. Z raportu „Poland Events Impact 2023” wynika, że całkowity wkład wydarzeń w gospodarkę Polski przekroczył 54,6 mld złotych (ok. 1 proc. PKB), wartość dodana brutto wypracowana dzięki przemysłowi spotkań to ponad 22,9 mld złotych, a sektor MICE wygenerował ok. 215 tys. miejsc pracy. Co jeszcze bardziej uzasadnia, że jest to branża warta zaangażowania i inwestycji, integracji i współpracy.

2024, mimo rosnących kosztów organizacji wydarzeń, był rokiem zdecydowanego powrotu do organizacji spotkań na żywo oraz rozwoju różnorodnych formatów spotkań bezpośrednich. Realizowały one różnorodne cele z obszaru biznesu, kultury, nauki oraz cele społeczne. Wydarzenia stawały się coraz częściej punktem wyjścia, osią i finałem kampanii i programów. Potwierdzają to zgłoszone projekty do tegorocznej, 12. edycji MP Power Awards®. Liczba zgłoszonych projektów była największa w historii konkursu, a ich jakość podnosiła coraz wyżej poprzeczkę, wyłonienie finalistów, jak i zwycięzców w każdej kategorii było dla jury dużym wyzwaniem. Niezmiennie zadaniem, jakie stawiamy przed MP Power Awards®, jest prezentacja dokonań branży, jej promocja i integracja, a skala i jakość zgłoszeń pozwala nam się z tego zadania wywiązywać.

Był to więc bardzo dobry rok, w którym staraliśmy się wykorzystać jak najlepiej spotkania, zaangażowanie naszych czytelników i uczestników naszych wydarzeń, materiały i współpracę z naszymi partnerami, aby jak najmniej marnować, a jak najwięcej budować i rozwijać. Bardzo za ten rok wspólnej pracy i wspólnych działań dziękujemy! I przypominamy kluczowe projekty, które wspólnie z branżą zrealizowaliśmy.
 
W tym roku zorganizowaliśmy w MeetingPlanner.pl 13 wizyt studyjnych z cyklu MP MICE Tour®. Odbyły się trzy edycje naszych warsztatów biznesowych MP Fast Date®. W ramach MP MICE & More® gościliśmy zarówno u nas przedstawicieli branży, jak i jako partnerzy współtworzyliśmy wydarzenia – było to co najmniej kilkanaście rozmów, debat i paneli. Zrealizowaliśmy 12. edycję MP Power Awards® i drugą edycję MP Impact®: summit, awards, report.

Co robiliśmy w 2024? Wybór projektów i inicjatyw MeetingPlanner.pl

MP MICE TOUR®
W tym roku ponownie wizyty studyjne cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zarówno wśród meeting plannerów, jak i przedstawicieli convention bureuax, destynacji obiektów eventowych, hoteli. Były to różnorodne wizyty, mając jeden cel: zaprezentować wybrane miejsce (lub miejsca) i sprawdzić możliwości organizacji spotkań i wydarzeń.

luty: Wydarzenia z widokiem na morze, czyli MP MICE Tour® z Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront

kwiecień: Świętokrzyskie – w poszukiwaniu optymizmu i (nie)winności z Świętokrzyskie Convention Bureau

maj: Amadria Park w Chorwacji

czerwiec: Różne oblicza Śląskiego z Silesia Convention Bureau

lipiec: Katowice – kopalnia inspiracji dla meeting plannerów

lipiec: „Mazowsze! Czegóż chcieć więcej?” z Mazovia Convention Bureau

sierpień: Hotele Unirest: Tu jest po prostu eventowo

 wrzesień: Koniec lata z Silesia Convention Bureau

wrzesień: Hotele Unirest w Małopolsce

wrzesień: Nowe otwarcie Iglicy i jeszcze więcej do poznania, czyli MP MICE Tour® z Grupą MTP

październik: Widzimy się w Sopocie – MP MICE Tour® nad Bałtykiem

listopad: Zakopane, Zakopane, słońce, góry i górale, czyli MP MICE Tour® z hotelem Belvedere

listopad: Jesień w Ustce, czyli MP MICE Tour® z Grand Lubicz


MP FAST DATE®
Warsztaty biznesowe MP Fast Date® to wydarzenie przeznaczone dla wszystkich firm i osób działających w sektorze MICE i pragnących powiększać swoją wiedzę na temat rynku oraz zasób kontaktów. W tym roku odbyły się trzy edycje tego wydarzenia.


45. MP Fast Date® w Golden Tulip Warsaw
46. MP Fast Date® w DoubleTree by Hilton Warsaw


47. MP Fast Date® w Focus Hotel Premium

47. MP Fast Date® – „biznesowe before party” w Skyfall Warsaw


MP POWER AWARDS®
Po raz dwunasty odbył się organizowany przez MeetingPlanner.pl konkurs MP Power Awards®. Podczas fianłowej gali MP Power Night w Tetrze 6.piętro w Warszawie zostali ogłoszeni laureaci – osobistości branży, najlepsze agencje, projekty, obiekty i produkty, kreatywna roku oraz wręczono powery specjalne. Gratulujemy finalistom i laureatom!



MP IMPACT®: SUMMIT, AWARDS, REPORT
Druga edycja MP Impact®: summit, awards, report – projektu podsumowującego rok, skierowanego do liderów branży, odbyła się premierę 18 grudnia w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W ramach wydarzenia odbyła się sesja finałowa konkursu MP Impact Awards® oraz wybór zwycięzców przez jury i obecną na spotkaniu publiczność. Gratulujemy finalistom i laureatom!



MP MICE & MORE®
W ramach MP MICE & More® gościliśmy zarówno u nas przedstawicieli branży, jak i jako partnerzy współtworzyliśmy wydarzenia – było to co najmniej kilkanaście rozmów, debat i paneli. O wartości i znaczeniu spotkań rozmawialiśmy na Forum Branży Eventowej, konferencji poświęconej „Poland Events Impact”, Europejskim Kongresie Gospodarczym, Scenie Jutra. Dużą część spotkań poświęciliśmy także tematowi ESG.

Jeżeli chcieliby Państwo podzielić się opinią, poruszyć ważny temat, zadać pytanie, dołączyć do naszych projektów lub zrealizować z nami swój projekt zapraszamy do kontaktu redakcja@meetingplanner.pl, biuro@meetingplanner.pl

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl